السوق العربية المشتركة | أمير مرتضى: تركي آل شيخ ساعدنا حبًا في مرتضى منصور واحنا خسرناه

كشف أمير مرتضى المشرف السابق على الكرة بنادي الزمالك ما فعله المستشار تركي آل شيخ بالرياضة في مصر قائلا:

السوق العربية المشتركة

الأربعاء 17 أبريل 2024 - 05:20
رئيس مجلس الإدارة
أمانى الموجى
رئيس التحرير
أشرف أبوطالب

أمير مرتضى: تركي آل شيخ ساعدنا حبًا في مرتضى منصور واحنا خسرناه

كشف أمير مرتضى، المشرف السابق على الكرة بنادي الزمالك، ما فعله المستشار تركي آل شيخ بالرياضة في مصر، قائلًا: "تركي آل شيخ ساعدنا واتعاملت معاه وهو ذكي جدًا وانا بحترم ده والفكرة مش في الفلوس وراجل بيحب مصر جدًا، وكان بيحكي ذكرياته مع الأهلي، وعمل طفرة في السعودية ونقل الطفرة من الرياضة للترفيه، ورجل مناسب في مكان مناسب، وده مشروع دولة وهو بيمثله".



 وقال أمير مرتضى، خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: "احنا في مصر خسرنا المستشار تركي آل شيخ، وهو مسئول بيحب مصر زي السعودية، وعند افكار وامكانيات مادية كان لازم نستفيد منه، وهما عندهم نظام نفسي يبقى عندنا نظام زيه، ومن الناس اللي احب اتعامل معاهم، وبيحب بيراميدز، وقدر ينجحه، لو عندي فرصة اشتغل في حاجة معاه هعمل كده،مش زي ما بيحصل دلوقتي في اتحاد الكرة، ساعدنا حبا في مرتضى منصور، وهو مش محتاج يعمل كده، هو نفس شخصية مرتضى منصور لكن بتحديث جديد". 

برنامج "أسرار" تقدمه الإعلامية أميرة بدر على شاشة النهار يومياً خلال شهر رمضان، في الساعة التاسعة والنصف مساءً، تستضيف من خلاله عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسة في مصر. https://fb.watch/r9yBxaPwhf/